§1 [POSTANOWIENIA OGÓLNE]

Niniejszy Regulamin organizacyjny (dalej: „Regulamin”) zostaje ustanowiony zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2023 poz. 1128 z późn. zm.). Określa on zasady funkcjonowania podmiotu leczniczego prowadzonego przez WEKK Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie (ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn), zwanego dalej „Spółką” lub „Usługodawcą”.

Regulamin reguluje w szczególności:

  • organizację i strukturę zakładu leczniczego;
  • zakres świadczeń zdrowotnych;
  • prawa i obowiązki Pacjentów;
  • zasady postępowania z danymi osobowymi;
  • sposób przyjmowania zgłoszeń i reklamacji;
  • zasady współpracy z innymi podmiotami leczniczymi.

Spółka podlega rejestracji w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonym przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego, pod numerem 000000271494.


§2 DEFINICJE

Następujące terminy użyte w Regulaminie mają poniższe znaczenie:

  • Regulamin – niniejszy dokument określający zasady działania Spółki w ramach świadczenia usług medycznych.
  • Strona Internetowa / Serwis – serwis internetowy znajdujący się w domenie www.medweed.pl, za pośrednictwem którego Pacjenci mogą m.in. umawiać wizyty w gabinetach stacjonarnych i uzyskiwać informacje o świadczonych usługach.
  • Usługodawca – WEKK Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie przy ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000873573, NIP 7393992515, REGON 527132475.
  • Pacjent / Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z usług medycznych Spółki w gabinetach stacjonarnych oraz z Serwisu w celu rezerwacji wizyt lub uzyskania innych informacji.
  • Dane Osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, przetwarzane w celu realizacji świadczeń zdrowotnych oraz obsługi rejestracji wizyt (zgodnie z RODO).
  • Dokumentacja Medyczna – wszelkie dane i informacje dotyczące stanu zdrowia Pacjenta oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych, gromadzone i przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Telekonsultacja – świadczenie zdrowotne udzielane na odległość, z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w wyjątkowych przypadkach dopuszczalnych przez Spółkę.

§3 CELE I ZADANIA PODMIOTU

1. Głównym celem Spółki jest prowadzenie odpłatnej działalności leczniczej w formie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w gabinetach stacjonarnych na terenie Polski.

2. Do zadań Spółki należy w szczególności:

  • udzielanie świadczeń zdrowotnych w ramach porad lekarskich, diagnostyki i terapii;
  • promocja zdrowia i edukacja pacjentów;
  • współpraca z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w celu zapewnienia ciągłości i jakości opieki medycznej.

§4 STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO

1. WEKK Sp. z o.o. reprezentowana jest przez Zarząd. W ramach swojej działalności Spółka wyodrębniła jednostkę organizacyjną MedWeed – zakład leczniczy funkcjonujący pod tą samą marką i nazwą.

2. Siedziba zakładu leczniczego „MedWeed” znajduje się w Olsztynie (10-547), przy ul. Michała Kajki 10-12.

3. Wpis do Krajowego Rejestru Sądowego (Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy KRS) zawiera aktualne informacje o wspólnikach i członkach Zarządu.


§5 MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

1. WEKK Sp. z o.o. świadczy usługi medyczne w następujących gabinetach stacjonarnych:

  • Warszawa (Ursynów): ul. Béli Bartóka 8
  • Opole: ul. Ozimska 25
  • Poznań: ul. Grunwaldzka 42/2A, 60-307 Poznań
  • Olsztyn: ul. Kołobrzeska 5
  • Gdańsk: ul. Żabi Kruk 10

2. Pacjent umawia wizytę za pośrednictwem Serwisu www.medweed.pl bądź inną dostępną formą kontaktu (np. telefoniczną).

3. Z zastrzeżeniem, że Spółka może – wyłącznie w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych medycznie i prawnie (np. ożeczenie o niepełnosprawności) – świadczyć konsultacje w formie zdalnej (Telekonsultacji). Główną formą świadczeń pozostają jednak wizyty w gabinetach stacjonarnych.


§6 RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYYCH ŚWIADCZEŃ

1. Spółka prowadzi działalność w zakresie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej.

2. Świadczenia obejmują m.in.:

  • konsultacje i porady lekarskie;
  • wystawianie recept (w tym e-recept), skierowań oraz zaleceń lekarskich;
  • promocję zdrowia i edukację pacjentów w kontekście terapii prowadzonych w gabinetach.

3. W nagłych przypadkach (zagrożenie zdrowia lub życia) Pacjent powinien skorzystać z pomocy doraźnej, tj. wezwać Pogotowie Ratunkowe, udać się do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR) lub Izby Przyjęć w najbliższej placówce.

4. Spółka zastrzega, że nie przepisuje określonych grup leków, w szczególności: opiatów, benzodiazepin, testosteronu oraz innych substancji, które z punktu widzenia obowiązującego prawa lub wewnętrznych regulacji Spółki nie są objęte zakresem świadczonych usług. Decyzja o przepisaniu konkretnego leku zawsze leży w wyłącznej kompetencji lekarza, który działa zgodnie z aktualną wiedzą medyczną i obowiązującymi przepisami prawa.


§7 WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ

1. W celu zapewnienia ciągłości procesu leczenia, Spółka współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, w tym m.in. placówkami diagnostycznymi, gabinetami specjalistycznymi, aptekami.

2. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań diagnostycznych lub konsultacji specjalistycznych, lekarz kierujący może wystawić Pacjentowi odpowiednie skierowanie. Pacjent ma prawo wykonać badania w dowolnie wybranym przez siebie podmiocie, zgodnie z obowiązującymi przepisami.


§8 DANE OSOBOWE

1. Administratorem Danych Osobowych Pacjentów jest WEKK Sp. z o.o. (ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn). Kontakt w sprawach ochrony danych: [email protected].

2. Dane Osobowe przetwarzane są w szczególności w celu:

  • realizacji świadczeń medycznych (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – dalej „RODO”);
  • prowadzenia Dokumentacji Medycznej;
  • zapewnienia opieki zdrowotnej;
  • obsługi rejestracji wizyt i płatności.

3. Okres przechowywania Danych Osobowych wynika z przepisów o Dokumentacji Medycznej (m.in. ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta).

4. Pacjent ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia (w granicach dopuszczalnych przepisami o Dokumentacji Medycznej) oraz wniesienia sprzeciwu. Ma także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

5. Szczegółowe zasady przetwarzania danych określa Polityka Prywatności, dostępna w Serwisie.


§9 WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

1. WEKK Sp. z o.o. przechowuje Dokumentację Medyczną Pacjentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

2. Udostępnienie Dokumentacji Medycznej odbywa się na wniosek Pacjenta lub osób/podmiotów do tego uprawnionych, w sposób i w terminach zgodnych z prawem.

3. Ewentualna opłata za udostępnienie dokumentacji wynika z aktualnych przepisów regulujących maksymalne stawki za ten rodzaj usług lub wewnętrznego cennika, o ile przepisy dopuszczają taką opłatę. Wysokość opłat jest każdorazowo komunikowana Pacjentowi przed udostępnieniem dokumentacji, jeżeli opłata jest należna.

4. Szczegółowe informacje na temat sposobu i kosztów (jeśli występują) udostępniania dokumentacji można uzyskać, kontaktując się z WEKK Sp. z o.o. na adres [email protected].


§10 PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH I PRAW PACJENTA

1. Rejestracja Wizyty:

  • Pacjent może zarejestrować się na wizytę w wybranym gabinecie stacjonarnym za pomocą Serwisu www.medweed.pl, telefonicznie lub w inny sposób wskazany przez Spółkę.
  • W trakcie rezerwacji Pacjent proszony jest o podanie danych niezbędnych do identyfikacji oraz celu wizyty.

2. Konsultacja Lekarska i Obowiązki Informacyjne Lekarza:

  • W dniu wizyty Pacjent zgłasza się bezpośrednio do lekarza.
  • Lekarz przeprowadza wywiad medyczny, bada Pacjenta i – w razie potrzeby – zleca dodatkowe badania diagnostyczne.
  • W przypadku istnienia wskazań, lekarz może wystawić receptę (w tym e-receptę), skierowanie bądź zalecenia w formie ustnej lub pisemnej.
  • Lekarz prowadzący każdorazowo informuje Pacjenta ustnie oraz/lub za pośrednictwem pisemnego oświadczenia do podpisu o:
    • potencjalnych skutkach ubocznych terapii (np. niepokój, tachykardia, euforia, złe samopoczucie, halucynacje, dysocjacje, zaburzenia poznawcze, psychozy, zaburzenia snu, suchość w ustach, zaczerwienienie oczu);
    • potencjalnym działaniu uzależniającym konopi medycznych;
    • zasadach postępowania w przypadku wystąpienia objawów niepożądanych, w tym konieczności niezwłocznego zaprzestania przyjmowania leku i kontaktu z lekarzem;
    • konieczności unikania prowadzenia pojazdów mechanicznych oraz obsługi maszyn podczas trwania leczenia lekami zawierającymi THC;
    • bezprawności i ryzykach związanych z udostępnianiem leku osobom trzecim oraz wykorzystywaniem go w sposób niezgodny z zaleceniem lekarza (np. poprzez palenie);
    • konieczności unikania spożywania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych podczas terapii, ze względu na ryzyko interakcji i nasilenia działań niepożądanych.

3. Zobowiązania Pacjenta:

  • Pacjent zobowiązany jest do podania rzetelnych i prawdziwych informacji dotyczących swojego stanu zdrowia, przyjmowanych leków, przebytych chorób, ewentualnych uczuleń, używek (alkohol, nikotyna, narkotyki, inne substancje psychoaktywne) oraz innych istotnych okoliczności mających wpływ na przebieg terapii.
  • W razie zmiany stanu zdrowia między kolejnymi wizytami, Pacjent powinien niezwłocznie poinformować o tym lekarza prowadzącego.
  • Pacjent zobowiązuje się do przestrzegania zaleceń lekarskich, w tym dawkowania, sposobu przyjmowania leku oraz zaleceń dotyczących stylu życia, w tym zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych i obsługi maszyn podczas leczenia.
  • Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zakazu udostępniania otrzymanych leków osobom trzecim oraz wykorzystywania ich w sposób niezgodny z zaleceniami lekarza (tj. inną drogą niż zalecona, np. palenie), przyjmując do wiadomości konsekwencje prawne i zdrowotne takiego działania.
  • Pacjent przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że lekarz ma prawo weryfikować historię wystawionych recept w systemie P1, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ciągłości leczenia.

4. Odmowa Świadczenia:

  • W przypadku braku spełnienia podstawowych kryteriów medycznych, wskazań terapeutycznych, braku zgody na leczenie lub odmowy podania rzetelnych informacji, lekarz ma prawo odmówić wystawienia recepty, skierowania czy zaświadczenia, a także odmówić świadczenia dalszych usług medycznych.

5. Postępowanie w Sytuacjach Nagłych:

  • Usługi oferowane przez WEKK Sp. z o.o. dotyczą świadczeń planowych; w stanach nagłych lub zagrażających zdrowiu/życiu Pacjent powinien niezwłocznie wezwać pogotowie ratunkowe lub udać się do SOR/Izby Przyjęć.

§11 WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE

1. Cennik usług medycznych (wizyt, konsultacji, badań itp.) jest dostępny na stronie www.medweed.pl

2. Opłaty za świadczenia ponosi się online za pośrednictwem dostępnych systemów płatności (np. PayU) bądź bezpośrednio w placówce (gotówką, kartą płatniczą lub innymi metodami płatności), jeśli taka opcja jest udostępniona.

3. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub problemy w procesie płatności leżące po stronie operatora płatniczego.

4. W przypadku gdy lekarz odmówi przepisania leku lub wystawienia określonego świadczenia medycznego z przyczyn medycznych, prawnych lub etycznych, a konsultacja została już przeprowadzona (np. badanie, wywiad, ocena stanu zdrowia), opłata za wizytę nie podlega zwrotowi, co Pacjent akceptuje w momencie umawiania wizyty. Opłata jest należna za przeprowadzoną konsultację, a nie za wystawienie konkretnego dokumentu.


§12 REKLAMACJE ORAZ ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Reklamacje:

  • Pacjent może złożyć reklamację dotyczącą jakości świadczeń lub obsługi:
    • mailowo na adres [email protected],
    • listownie na adres siedziby Spółki (ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn).
  • Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Pacjenta (imię, nazwisko, numer zamówienia lub wizyty) oraz szczegółowy opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
  • Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania i informuje Pacjenta o sposobie jej rozpatrzenia.

2. Odstąpienie od Umowy / Odwołanie Wizyty:

  • Pacjent może odstąpić od umowy (odwołać wizytę) przed rozpoczęciem faktycznego świadczenia usługi, jednak nie później niż na 24 godziny przed planowanym terminem wizyty. W tym celu należy skontaktować się ze Spółką mailowo lub telefonicznie. W przypadku terminowego odwołania wizyty, opłata za nią podlega zwrotowi w całości.
  • Jeżeli wizyta zostanie odwołana później niż 24 godziny przed planowanym terminem, lub Pacjent nie stawi się na wizytę, Spółka może obciążyć Pacjenta opłatą za nieodbytą wizytę. Każdy taki przypadek jest rozpatrywany indywidualnie, zgodnie z przepisami oraz wewnętrznymi regulacjami Spółki. W szczególności, jeśli lekarz rozpoczął już świadczenie (np. przygotowanie do wizyty, analiza Dokumentacji Medycznej przed wejściem Pacjenta do gabinetu), co do zasady zwrot opłaty nie przysługuje.

3. Rozstrzyganie sporów:

Wszelkie spory, które nie zostaną rozwiązane na drodze reklamacyjnej, mogą być rozstrzygane przez sądy powszechne właściwe dla siedziby Usługodawcy bądź zgodnie z ogólnymi zasadami prawa polskiego.


§13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. WEKK Sp. z o.o. nie prowadzi działalności polegającej na całodobowych stacjonarnych świadczeniach zdrowotnych, dlatego niniejszy Regulamin nie zawiera szczegółowych regulacji dotyczących tego rodzaju świadczeń.

2. Zasady przetwarzania Danych Osobowych określa Polityka Prywatności dostępna w Serwisie.

3. Wyłączenie odpowiedzialności za treści edukacyjne: Informacje, artykuły oraz materiały edukacyjne zamieszczone na Stronie Internetowej www.medweed.pl mają charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny. Nie stanowią one porady medycznej, diagnostyki, planu leczenia ani porady prawnej. Nie mogą być traktowane jako substytut profesjonalnej konsultacji medycznej czy prawnej. Pacjenci powinni zawsze konsultować się z wykwalifikowanym lekarzem w sprawach dotyczących ich zdrowia.

4. Status personelu infolinii/chatu: Osoby obsługujące infolinię, czat oraz inne kanały komunikacji online (inne niż lekarze podczas telekonsultacji) nie posiadają wykształcenia medycznego i pełnią funkcje wyłącznie administracyjne, techniczne lub informacyjne. Nie są uprawnione do udzielania porad medycznych, diagnostyki, interpretacji stanu zdrowia ani rekomendowania leków. Wszelkie pytania dotyczące stanu zdrowia powinny być kierowane bezpośrednio do lekarza podczas wizyty lub konsultacji.

5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy ustawy o działalności leczniczej, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, Kodeksu Cywilnego oraz innych ustaw powszechnie obowiązujących w zakresie prowadzenia działalności leczniczej i świadczeń zdrowotnych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na Stronie Internetowej. Pacjentów obowiązuje Regulamin w brzmieniu obowiązującym w dacie rezerwacji lub realizacji usługi.

7. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za nieważne lub bezskuteczne w świetle obowiązującego prawa, nie wpływa to na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.

8. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie w dniu jego opublikowania na stronie www.medweed.pl i obowiązuje przez czas nieokreślony, aż do jego zmiany lub uchylenia.

WEKK Sp. z o.o.
ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn
KRS: 0000873573, NIP: 7393992515, REGON: 527132475

Data ostatniej aktualizacji: 28.05.2025

Niniejsza Polityka Plików Cookies określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Użytkownika za pomocą plików cookies, służących realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną przez WEKK Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie, jako operatora strony medweed.pl.

Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

Zgłoś błąd na stronie
Formularz zgłoszeniowy błędu Wypełnij formularz i wyślij nam aby poinformować nas o zaistniałym problemie na stronie
  • os: Linux 5.15.0-141-generic,
  • browser: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; [email protected]),
  • current_page: /regulamin/,
  • site_name: medweed.pl,
  • site_url: https://medweed.pl/regulamin/,
  • remote_ip: 216.73.216.195,
  • request_method: GET,
  • timestamp: 2025-07-16 22:45:41,