Regulamin organizacyjny i świadczenia usług medycznych
§1[POSTANOWIENIA OGÓLNE]
- Regulamin organizacyjny zostaje ustanowiony zgodnie z treścią art. 24 ustawy o działalności leczniczej oraz obejmuje zagadnienia związane z funkcjonowaniem spółki WEKK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie przy ulicy Michała Kajki 10-12.
§2 [DEFINICJE]
Użyte w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
- Strona Internetowa / Serwis – oznacza strony internetowe, pod którymi Usługodawca prowadzi Serwis Internetowy, działające w domenie WWW.MEDWEED.PL służący do świadczenia Usługi Telemedycznej.
- Usługodawca – WEKK Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie, ul. Michała Kajki 10-12, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym – rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez SĄD REJONOWY W OLSZTYNIE, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS 0000873573, kapitał zakładowy spółki 5.000 złotych, REGON 527132475,, NIP 7393992515, wpisana do rejestru podmiotów leczniczych prowadzonego przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego pod numerem
000000271494 - Pacjent / Użytkownik- oznacza osobę fizyczną będącą obywatelem Polski lub cudzoziemcem dysponującego numerem PESEL, która korzysta z Usług Telemedycznych
- Formularz – formularze Konsultacji lekarskiej z możliwością uzyskania E-Recepty, E-Zwolnienia, E-Skierowania umożliwiające realizację Usługi Telemedycznej, znajdujące się na Stronie Internetowej Serwisu
- Dane Osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej w rozumieniu Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§3 [CELE I ZADANIA PODMIOTU]
1. Celem WEKK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest prowadzenie ogólnie przyjętej działalności medycznej za pośrednictwem systemów teleinformatycznych i innych systemów łączności szeroko rozumianej działalność leczniczej
2. Do zadań WEKK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością należy udzielanie świadczeń zdrowotnych, promocja zdrowia oraz edukacja pacjentów.
§4 [STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO]
1.Twórcami WEKK sp. z o.o. są wspólnicy, a reprezentowana jest ona przez zarząd.
2. W ramach prowadzonej działalności Spółka wyodrębniła jednostkę organizacyjną Medweed. Nazwa zakładu leczniczego to Medweed. Siedziba zakładu znajduje się w: Olsztyn 10-547 ul. Michała Kajki 10-12
3. W Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Krajowy Rejestr Sądowy, przez SĄD REJONOWY W OLSZTYNIE, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0001073559 znajduje się aktualny wykaz wspólników i członków zarządu.
§5 [MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]
Zgodnie z pkt 5 art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. 2011 Nr 112 poz. 654 z późn. zm.) świadczenia zdrowotne udzielane są przez spółkę WEKK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością tylko i wyłącznie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz innych systemów łączności, więc miejscem ich udzielania pozostaje każdorazowo miejsce przebywania osoby wykonującej zawód medyczny udzielający świadczenia.
§6 [RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]
- Spółka WEKK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako Podmiot Leczniczy zgodnie z treścią art. 8 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej prowadzi działalność w zakresie m.in. ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
- Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz innych systemów łączności.
- WEKK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzi swoją działalność odpłatnie.
- Usługi telemedyczne otrzymywane nie mają na celu zastąpienia relacji z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej czy lekarzem opieki specjalistycznej. W nagłych wypadkach należy zwrócić się o pomoc doraźną udając się do najbliższej placówki medycznej, jeśli jest ona zalecana przez Świadczeniodawcę lub w razie potrzeby kontynuować konsultacje z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej lub innymi pracownikami ochrony zdrowia, zgodnie z zaleceniami. Nie jest wykluczone, że w razie potrzeby opieka uzupełniająca może odbywać się za pośrednictwem innych podmiotów świadczących usługi zdrowotne.
WEKK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością informuje, że nie istnieje możliwość zapisania pacjentowi leków z grupy opiatów oraz benzodiazepiny a także testosteronu, a które to wymagają osobistej wizyty u lekarza specjalisty.
§7 [WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ]
WEKK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości procesu udzielania świadczeń zdrowotnych podejmuje się współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
§8 DANE OSOBOWE
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w Formularzu jest spółka WEKK Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie, ul. Michała Kajki 10-12, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym – rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez SĄD REJONOWY W OLSZTYNIE, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS 0000873573, kapitał zakładowy spółki 5.000 złotych, REGON 527132475, NIP 7393992515. Informacji na temat przetwarzania danych osobowych udziela Administrator drogą mailową: [email protected] Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w związku z prowadzoną działalnością leczniczą w celu zapewnienia opieki zdrowotnej, prawidłowego funkcjonowania Placówki oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
- w zakresie danych osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
- w zakresie danych osobowych o stanie zdrowia – na podstawie art.9 ust. 2 lit h) RODO, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w celach profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do realizacji przez nas świadczeń zdrowotnych.
- Okres przechowywania danych osobowych
– Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres określony w przepisach prawa, w szczególności przez okres wynikający z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dotyczący przechowywania dokumentacji medycznej. - Odbiorcy danych osobowych
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym grupom odbiorców:
- osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych;
- dostawcom usług dla Administratora, którzy zapewniają niezbędne rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, aby umożliwić udzielenie i zamawianie świadczeń zdrowotnych (np. podmiotom zapewniającym serwis systemów IT i oprogramowania);
- podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa
- Prawo do wniesienia skargi
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
- Źródło pochodzenia danych
- Dane osobowe pobierane są przez Administratora z przesłanego Formularza.
§9 [WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ USTALONEJ]
Podczas udzielania świadczeń zdrowotnych spółka WEKK sp. z o.o. zbiera oraz prowadzi dokumentację medyczną pacjentów. Dokumenty przechowywane są zgodnie z przepisami o ochronie i poufności danych.
Sporządzona dokumentacja może zostać udostępniona przez spółkę WEKK sp. z o.o. na wniosek pacjenta, przedstawiciela ustawowego, osoby upoważnionej, a także innemu podmiotowi wykazującemu interes prawny oraz któremu udzielone zostało stosowne uprawnienie, na mocy odrębnych ustaw.
W celu udostępnienia dokumentacji medycznej prosimy o kontakt na nasz adres e-mail: [email protected] lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres siedziby.
§10 [PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]
Świadczone usługi medyczne to konsultacje lekarskie poprzez formularz online/Kontakt z Pacjentem w systemie telemedycznym. Lekarz analizuje przesłaną dokumentację pacjenta i na podstawie ankiety lekarskiej lub kontaktu z pacjentem podejmuje decyzję o wypisaniu e-recepty na żądany lek lub o odmowie jej przyjęcia w przypadku braku wskazań lub przeciwwskazań. Elektroniczny kod recepty jest wysyłany jako SMS na wskazany polski numer telefonu. Elektroniczne recepty pojawiają się również na IKP pacjenta. Lekarz może kontaktować się z pacjentem w celu uzupełnienia wywiadu drogą mailową, telefoniczną lub SMS-ową. Usługa medyczna nie obejmuje sprzedaży e-recept, lecz e-konsultacje na odległość z możliwością wystawienia e-recept.
Po rozpoczęciu świadczenia przez Usługodawcę nie ma możliwości odstąpienia od umowy.
1.Pacjent za pośrednictwem portalu internetowego udostępnionego przez Spółkę WEKK z ograniczoną odpowiedzialnością zobowiązany jest do uzupełnienia informacji oraz przesłania karty informacyjnej na temat swojego stanu zdrowia (wywiad).
2. Na podstawie otrzymanego wywiadu osoba wykonująca zawód medyczny podejmuje decyzję co do udzielenia, bądź też odmowy udzielenia, świadczenia medycznego. Pacjent oświadcza, że dane podane przez niego w formularzu są prawidłowe i zgodne z prawdą.
3. Osoba wykonująca zawód medyczny może skontaktować się z pacjentem w celu uzupełnienia arkusza informacyjnego (wywiadu) i/lub uzyskania dodatkowych informacji na temat stanu zdrowia i/lub postępów w dotychczasowym leczeniu i stosowanych lekach.
4. Usługi medyczne są świadczone przez lekarzy lub inną organizację medyczną, z którą WEKK sp. z o.o. podpisał umowę.
5. W ramach Usługi Telemedycznej Pacjenci mogą otrzymać:
- Porada medyczna,
- informacje o przyjmowanych lekach,
- e-skierowanie na badania diagnostyczne lub poradę specjalistyczną,
- e-recepta
- e-zwolnienie
6.Usługi telemedyczne dostępne są 6 dni w tygodniu od godziny 8:00 do 22:00 w ciągu dwudziestu czterech godzin od wypełnienia formularza i wyświetlenia płatności dokonanej przez pacjenta. W przypadku braku dostępności konsultanta medycznego w tym czasie, pacjent zostanie o tym fakcie powiadomiony stosownym SMS-em na wskazany polski numer telefonu lub e-mailem, przy czym czas realizacji usługi telemedycznej w tym przypadku nie może przekroczyć 72 godzin.
W przypadku przekroczenia terminu świadczenia Usług Telemedycznych lub doręczenia Pacjentom wyników z powodu siły wyższej (vis maior), przez którą rozumie się zjawisko odbiegające od normy, któremu nie można zapobiec przyjętą praktyką i za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności – Pacjent ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 24 godzin od wystąpienia trudności w odstąpieniu, o ile usługa nie została dla niego wykonana. Wypowiedzenie umowy musi nastąpić drogą e-mailową na adres [email protected] i zawierać dane niezbędne do identyfikacji pacjenta i świadczonej usługi zgodnie z §11 pkt. 2 niniejszego regulaminu.
7.Wszystkie e-recepty oraz e-skierowania nie są refundowane
8.O rodzaju i ilości przepisanych leków lub opakowań oraz ich dawkowaniu decyduje lekarz.
Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty lub zwrotu e-recepty, gdy powątpiewa co do zasadności ich wystawienia. Są to między innymi wątpliwości medyczne, błędy formalne, przeciwwskazania czy brak jednoznacznych wskazań – w takim przypadku uiszczona opłata za poradę lekarską nie podlega zwrotowi.
W szczególnych przypadkach lekarz może poprosić Cię o przedłożenie dokumentacji medycznej. Brak dokumentacji pacjenta uniemożliwia wystawienie recepty elektronicznej. Opłaty za usługi nie będą zwracane. Maksymalny czas na analizę dokumentacji medycznej przez lekarza wynosi 72 godziny.
9.Za ewentualne szkody wynikające z podania przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego nieprawdziwych lub nierzetelnych danych w Formularzu lub w trakcie konsultacji telefonicznej z Konsultantem,
WEKK sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności.
10.W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do stanu zdrowia pacjenta lub danych zawartych w formularzu – Lekarz może podjąć próbę kontaktu z Pacjentem (lub jego przedstawicielem ustawowym), ewentualnie odmówić świadczenia Usług Telemedycznych.
W przypadku odmowy wykonania Usługi Telemedycznej/Konsultacji Elektronicznej, która nastąpi po dwóch nieudanych próbach kontaktu z Pacjentem (lub jego przedstawicielem ustawowym) pod podanym w Formularzu numerem telefonu kontaktowego, Pacjent otrzyma wiadomość e-mail lub SMS wskazując, że trzecia i ostatnia próba kontaktu w celu świadczenia usług medycznych nastąpi w ciągu 24 godzin od otrzymania wiadomości e-mail pod numer telefonu podany w formularzu i w tym przypadku opłata nie podlega zwrotowi.
Jeśli pacjent (lub jego przedstawiciel prawny) nie odbierze wezwania trzeciego lekarza, nowe wezwania nie zostaną wykonane, a koszt nie zostanie zwrócony.
W przypadku rozwiązania przez Pacjenta umowy o świadczenie usług medycznych przed rozpoczęciem świadczenia tych usług przez lekarza poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres e-mail [email protected] – pacjentowi zwracane jest 100% wniesionej opłaty matematycznej. Rozwiązanie umowy w trakcie świadczenia usług lub po zakończeniu usługi nie uprawnia pacjenta do żądania zwrotu pieniędzy.
11.W przypadku braku wskazań lekarskich lub zaistnienia przeciwwskazań do wystawienia recepty elektronicznej, skierowania do lekarza specjalisty lub wystawienia zwolnienia lekarskiego opłata nie podlega zwrotowi.
Pacjent ma prawo do reklamacji jakości lub wady usługi medycznej w terminie 12 miesięcy od daty wykonania mu usługi pod adresem:
Usługodawca umożliwia dokonanie płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS0000274399, numer NIP 7792308495, REGON 300523444, kapitał zakładowy 4 944 000 PLN, kapitał wpłacony 4 944 000 PLN, będąca dostawcą usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach
płatniczych.
§11 WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
1.Cennik usług medycznych WEKK sp. z o.o. znajduje się na stronie internetowej placówki medycznej.
2.Opłaty są uiszczane są po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól Formularza i akceptacji warunków umowy. Jest to warunek świadczenia usług telemedycznych.
3.Firma nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub problemy z płatnościami za pośrednictwem internetowych bramek płatniczych.
4.Jeśli lekarz odmówi wykonania usługi telemedycyny z powodu wnioskowania o lek, który nie jest dopuszczony przez nasze przepisy (wymienione poniżej), zwrot kosztów zamówienia pacjenta nie jest możliwy. Jeżeli decyzja odmowna wynika z przeciwwskazania wynikającego na podstawie wypełnionego formularza lub braku wskazania do wystawienia e-recepty na dany lek, zwrot kosztów nie przysługuje klientowi. Jeśli usługa nie jest świadczona z innych przyczyn (np. błąd systemu), pacjent może złożyć reklamację.
Pacjent nie może uzyskać e-recepty na następujące środki:
-testosteron
-leków z grupy grupy opiatów
-benzodiazepiny
§12 [ REKLAMACJE ORAZ ROZWIĄZANIE UMOWY]
- Wszelkie reklamacje dotyczące problemów technicznych w świadczeniu Usług Telemedycznych są składane przez Pacjenta drogą tradycyjną lub mailowo: [email protected].
- Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od dnia otrzymania.
- W treści reklamacji należy podać:
- dane pozwalające na identyfikację pacjenta: imię, nazwisko, pesel, adres e-mail, ewentualnie numer zamówienia, numer telefonu, adres pocztowy (dla reklamacji składanych listownie),
- przedmiot reklamacji,
- oczekiwania Pacjenta,
- wskazanie daty Usługi Telemedycznej.
- Jeśli dane podane w reklamacji nie są pełne, zwrócimy się do Pacjenta z prośbą o ich uzupełnienie, na ten czas zawieszony jest bieg terminu rozpatrzenia reklamacji.
- Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zostaje zawarta na czas wykonania Usługi Telemedycznej lub odmowy wykonania Usługi Telemedycznej;
- Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zawierana jest poprzez:
- wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza,
- zapoznanie się i akceptację Regulaminu przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego,
- zapoznanie się i akceptację Polityki prywatności przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego,
- wniesienie opłaty za Usługę Telemedyczną w wysokości określonej w Cenniku.
7. Pacjent może odstąpić od umowy przed wykonaniem Usługi Telemedycznej. Konieczne jest wysłanie rezygnacji na adres e-mail [email protected]. W tej sytuacji opłata zostanie zwrócona Pacjentowi w terminie 7 dni na rachunek bankowy, z którego dokonano opłaty. Jeśli lekarz dokonał już analizy formularza, a Pacjent złoży rezygnację (przed wystawieniem E-recepty) – zwrot będzie pomniejszony o 89,99 zł (koszt pracy lekarza). Jeśli zamawiający wnioskuje o leki niedozwolone w naszym regulaminie – zwrot środków nie przysługuje.
§13 [POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
Mając na uwadze, że WEKK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością:
- Nie prowadzi działalności leczniczej polegającej na stacjonarnych i całodobowych świadczeniach zdrowotnych odstępuje się od sporządzenia Regulaminu Organizacyjnego w zakresie: wysokości opłaty za przechowywanie zwłok pacjenta.
- Zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Usługodawca zostały określone w Polityce Prywatności dostępnej na Platformie.